Announcement

Collapse
No announcement yet.

AVX512 for Realtime Ray Tracing by Embree System

Collapse
X
 
  • Filter
  • Time
  • Show
Clear All
new posts

  • AVX512 for Realtime Ray Tracing by Embree System









    Intel Realtime Ray Tracing AVX512



    Intel's oneAPI Rendering Toolkit presents a set of libraries for CPU, and soon to be GPU, optimizations of common ray tracing tasks from base ray tracing kernels, to denoisers, to volume rendering and full turn-key renderers. Several use cases and optimization strategies are presented in real-world applications including interactive path tracing in digital content creation tools, interactive rendering of movie production assets at large scales, interactive denoising of path traced lightmaps, and run-time uses of Embree in gaming engines.

    Learn more about the Intel® oneAPI Rendering Toolkit: https://software.intel.com/oneapi/ren...

    Go to our Intel® DevMesh repository for all Intel Technical Content prepared for GDC: https://devmesh.intel.com/groups/2863

    Get a marketing boost with Intel® Game Dev Boost: https://software.intel.com/gamedev/boost

    About Intel Software:
    The Intel® Developer Zone encourages and supports software developers that are developing applications for Intel hardware and software products. The Intel Software YouTube channel is a place to learn tips and tricks, get the latest news, watch product demos from both Intel, and our many partners across multiple fields. You'll find videos covering the topics listed below, and to learn more, you can follow the links provided!

    Connect with Intel Software:
    Visit INTEL SOFTWARE WEBSITE: https://intel.ly/2KeP1hD
    Like INTEL SOFTWARE on FACEBOOK: http://bit.ly/2z8MPFF
    Follow INTEL SOFTWARE on TWITTER: http://bit.ly/2zahGSn

    INTEL SOFTWARE GITHUB: http://bit.ly/2zaih6z
    INTEL DEVELOPER ZONE LINKEDIN: http://bit.ly/2z979qs
    INTEL DEVELOPER ZONE INSTAGRAM: http://bit.ly/2z9Xsby
    INTEL GAME DEV TWITCH: http://bit.ly/2BkNshu

    See also Intel Optimization Notice: https://intel.ly/2HVXVo5

    gdc #gamedevelopersconference #gamedev #oneapi

    Towards Real-time Ray Tracing at Scale on CPU+GPU | The Present and Future of Intel® oneAPI Rendering Toolkit | GDC 2020 | Intel Software


    หลังจากทุกท่านได้รับชมพัฒนาการเกมส์ World of Tanks มาแล้วจากกระทู้เดิมที่ทีมพัฒนานั้นได้เริ่มพัฒนาเกมส์จากการใช้คำสั่ง SIMD SSE ในระดับ 128-bit และพัฒนาต่อยอดมาใช้คำสั่ง AVX2 ในระดับ 256-bit ในปี 2017 แล้ว

    (ติดตามรับชมได้ในกระทู้ https://www.overclockzone.com/forums...88-High-End-PC)


    ทีมงานผู้สร้างก็ยังคงได้พัฒนาต่อยอดเกมส์เอนจินให้สามารถ Scale การทำงานสู่คำสั่ง AVX512 ผ่าน Intel OneAPI โดยใช้ Embree Library กันเพื่อต่อยอดกระบวนการเรนเดอร์ภาพไปสู่ระดับ Realtime Ray Tracing สำหรับเกมส์ World of Tanks รุ่นต่อไป ติดตามชมกันได้ต่อเนื่องเลยครับวันนี้สำหรับแฟนๆ Intel ทุกท่าน และนี่คือหนึ่งในความสามารถสุดยอดที่ Processor จาก Intel เท่านั้นที่สามารถจะตอบสนองงานในด้านนี้ได้




    Last edited by Comlow; 23 May 2020, 10:48:50.

  • #2
    แรงงงง

    Comment


    • #3
      Originally posted by TWK. View Post
      แรงงงง
      อีกไม่นาน เราคงจะได้เล่นเกมส์ World of Tanks ในฉบับ Realtime Ray Tracing ด้วย Embree Library ที่ใช้ประโยชน์จากคำสั่ง AVX512 กันละครับท่าน TWK
      Last edited by Comlow; 25 May 2020, 20:48:33.

      Comment


      • #4

        Comment

        Working...
        X