// Set to 1 for ON or 0 for OFF
#define USE_SMAA_ANTIALIASING 0 //[0 ปิด หรือ 1 เปิด] SMAA Anti-aliasing : Smoothens jagged lines. ตัวนี้เป็น AA ชนิดนึง นั่นก็คือ SMAA ถ้าเรา เปิดลบรอยหยักที่เกมหรือโปรเเกรมจนเนียนแล้ว ให้ปิดไปซะ เพราะมันจะกิน FPS เพิ่ม
#define USE_LUMASHARPEN 1 //[0 or 1] LumaSharpen : Also sharpens the antialiased edges which makes them less smooth - I'm working on fixing that.
#define USE_BLOOM 0 //[0 or 1] Bloom : Makes bright lights bleed their light into their surroundings (relatively high performance cost) ปิดมันซะ Bloom ภาพสวยลงหน่อยเดียวเเทบสังเกตไม่เห็น เพราะไม่ได้ set อะไรมาก ก็ปิดมันไปซะ เพราะมันกิน FPS
#define USE_HDR 0 //[0 or 1] HDR : Not actual HDR - It just tries to mimic an HDR look (relatively high performance cost) ปิดมันซะ HDR ภาพสวยลงหน่อยเดียวเเทบสังเกตไม่เห็น เพราะไม่ได้ set อะไรมาก ก็ปิดมันไปซะ เพราะมันกิน FPS
#define USE_TECHNICOLOR 0 //[0 or 1] TECHNICOLOR : Attempts to mimic the look of an old movie using the Technicolor three-strip color process (Techicolor Process 4)
#define USE_DPX 0 //[0 or 1] Cineon DPX : Should make the image look like it's been converted to DXP Cineon - basically it's another movie-like look similar to technicolor.
#define USE_LIFTGAMMAGAIN 1 //[0 or 1] Lift Gamma Gain : Adjust brightness and color of shadows, midtones and highlights (avoids clipping)
#define USE_TONEMAP 1 //[0 or 1] Tonemap : Adjust gamma, exposure, saturation, bleach and defog. (may cause clipping)
#define USE_VIBRANCE 1 //[0 or 1] Vibrance : Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
#define USE_CURVES 1 //[0 or 1] Curves : Contrast adjustments using S-curves.
#define USE_SEPIA 0 //[0 or 1] Sepia : Sepia tones the image.
#define USE_VIGNETTE 0 //[0 or 1] Vignette : Darkens the edges of the image to make it look more like it was shot with a camera lens. May cause banding artifacts.
#define USE_DITHER 0 //[0 or 1] Dither : Applies dithering to simulate more colors than your monitor can display. This lessens banding artifacts (mostly caused by Vignette)
#define USE_SPLITSCREEN 0 //[0 or 1] Splitscreen : Enables the before-and-after splitscreen comparison mode.
วิธีปรับโทนสีให้จี๊ด
เข้า SweetFX_settings.txt เลื่อนลงมาด้านล่างๆ
/*-----------------------------------------------------------.
/ Vibrance settings /
'-----------------------------------------------------------*/ #define Vibrance0.75 //[-1.0 to 1.0] Intelligently saturates (or desaturates if you use negative values) the pixels depending on their original saturation.
Comment